FRONTLINE - Reports | PBS

جستجوی این وبلاگ

باور دارم که نه مشکل ما بی دینی مردم است و نه دینداری مردم در هر دو این افراط و تفریط ها حکمی به مردم دیکته شده چه جمهوری اسلامی با زور تو سری لچک بر سر زنان کند چه آرامش دوستدار فیلسوف حکم کند که مشکل ما دینداری ما است. این وبلاگ را برای پابرهنه ها می نویسم برای به حاشیه رانده شده ها کارگران بی مزد و جوانان تحصیلکرده بی شغل.موضوعات مورد نظرم دفاع از حقوق اقلیتهای قومی محروم از حقوق اساسی و مدنی است و پایتخت نشینهای مستاصل از ظلم و جوراست

۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

مرام بابک تختی را عشق است


به معدودی از دوستانم گفته ام که قهرمان زندگی من, عمو کیومرث, پسر عموی کرمانشاهی پدرم بود.عمو کیومرث یلی بود آنوقت ها.جزو نیروهای تکاور بود و با اون چشمهای سبز و سبیل های تابانده دلبری بود.وقتی به خانه ما می آمد تا سر بزند سر صبح که بیدار می شد میل می گرفت بعد طناب می زد و شنو می رفت.اما از همه اینها گذشته تنها بزرگتری بود که با بچه ها مثل یک آدم بزرگ رفتار می کرد.من را می برد تا با هم دیزی بخوریم .با مشت پیاز را می شکست (این کار لذت بخش ترین بخش داستان بود)و می گفت عمو زیاد بخور تا زود بزرگ شوی با هم می رویم باشگاه کشتی می گیریم. توی کافه که می رفتیم عکس مرحوم تختی را به من نشان می داد و می گفت عمو این آقا تختی است.آقا تختی خیلی قوی بود.همه مردهای را حریف بود.
می پرسیدم عمو از تو که قویتر نبود؟ عمو با لهجه شیرین کرمانشاهی می گفت به! کجای کاری عمو از من خیلی قوی تر بود از شاه هم نمی ترسید.تصور کسی که از عمو کیو قوی تر باشد خیلی مشکل بود.
القصه بزرگتر که شدم فهمیدم محبت مردم به مرحوم تختی نه فقط بخاطر زور بازو و فتیله پیچ و بار انداز بلکه بخاطر مردمی بودن و شرکت و همراهی ایشان در مبارزات ملی بوده.سالهای دانشجویی خوره کتاب بودم و پاتوقم کتابفروشی های جلوی دانشگاه تهران.یکی از کتابفروشها جوان ورزیده و خوش صحبتی بود که همیشه می شد با او کمی همکلام شد.به گمانم خودم بار اول از شباهت ظاهری ایشان پرسیده بودم که شما پسر مرحوم تختی هستید؟ بابک تختی و همسر ایشان ید طولایی در کار فرهنگی دارند و احتیاج به معرفی من ندارند.
امروز عکس با روسری ایشان را دیدم که در تیتر آن نوشته
گور بابای هر کسی که می گوید پسر تختی بی حجاب بوده.
دوست دارم این نوشته بدست ایشان برسد و بگویم گور بابای هر کسی که بگوید پسر آقا تختی مثل پدرش پهلوان نبوده
این هم مطلع شعر سیاوش کسرایی که خیلی مناسب است
جهان پهلوانا، صفای تو باد
دل مهرورزان سرای تو باد
بماناد نیرو بجان و تنت
رسا باد صافی سخن گفتنت
پی نوشت : دستگیری مجید توکلی فعال سیاسی و انتشار عکسهای ایشان در حالی که در بازداشت به سر می برد بسیاری از فعالان سیاسی را به واکنش واداشت.انتشار عکس این جوان در خبرگزاری فارس با چادر و مقنعه موجی از مخالفت و انزجار را از رفتار حکومت بر انگیخت و بسیاری از مردان روسری و چادر سر کرده اند تا به حکومت نشان دهند حجاب و لباس زنانه بر تن کسی کردن او را تحقیر نمی کند.
حمایت مردمی از فعالان دانشجویی بسیار قابل تقدیر است و مکر خبر گذاری فارس و همدستان حکومتی را نقش بر آب می کند.نقش گروههای مرجع در این بین بسیار با اهمیت است تا توچه افکار عمومی را جلب کنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر